Rask behandling
I forbindelse med kreftoperasjon på Aker sykehus opplevde jeg en rask og effektiv behandling jeg tror få andre sykehus kan vise maken til. For å få en forståelse av dette, er det nødvendig å sammenfatte hendelsesforløpet. Under en rutine coloscopi-undersøkelse på Aker sykehus, avdeling Ski, i siste halvdel av oktober i fjor ble det konstatert kreft i tarmen. Samme dag som analyseresultatet forelå, ringte legen fra Ski og opplyste at det var påkrevet med operasjon. Han mente at den skulle utføres på Aker sykehus der han hadde ordnet time for meg allerede neste morgen for nærmere undersøkelse.
.
I forbindelse med kreftoperasjon på Aker sykehus opplevde jeg en rask og effektiv behandling jeg tror få andre sykehus kan vise maken til. For å få en forståelse av dette, er det nødvendig å sammenfatte hendelsesforløpet. Under en rutine coloscopi-undersøkelse på Aker sykehus, avdeling Ski, i siste halvdel av oktober i fjor ble det konstatert kreft i tarmen. Samme dag som analyseresultatet forelå, ringte legen fra Ski og opplyste at det var påkrevet med operasjon. Han mente at den skulle utføres på Aker sykehus der han hadde ordnet time for meg allerede neste morgen for nærmere undersøkelse.
.
I løpet av 14 dager ble nye konsultasjoner og operasjon utført. Den raske behandlingen er jeg meget takknemlig for. Dette kan være årsaken til at kreften ikke spredde seg ytterligere og at resultatet synes å være vellykket.
.
.
Jeg er imponert over den hjelpsomhet som ble vist av personalet og sykepleiere som sto til disposisjon til ethvert tidspunkt. Det kan tilføyes at alle de medpasientene jeg snakket med hadde samme erfaring og opplevelse.
.
.
Jeg tror at overføringen av pasienter til Ahus vil være et tilbakeskritt for de cirka 18 000 innbyggerne på Nesodden, spesielt med tanke på reisetid og fremkomstmuligheter. Dessuten er det på Ahus et spørsmål om lang ventetid for slike operasjoner jeg hadde, og om man havner i en av sykehuskorridorene.
.
Svein Udahl, Nesodden
Svein Udahl, Nesodden
(Leserinnlegg fra fornøyd pasient i Follo i AftenAften 25.01.2011.)
(Foto: Akers avis/Groruddalens budstikke) |
Min kommentar: Nå skal vi legge ut noen av de utallige, positive tilbakemeldingene vi har fått fra fornøyde pasienter, så det ikke blir så negativt. Man skal ta med seg de små gleder i livet når det butter imot.
Det er ikke så ofte Aker sykehus fikk klager, de fleste pasienter var fornøyd. Lav turnover, bra arbeidsmiljø, få avvik. Aldri problemer med rekruttering av mangelpersonell som Ahus skylder på. Aker gikk til og med i økonomisk balanse.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar